17 okt 2012

Update 4

Aanshouw mijn 4e update. Slechts 1 jaar, 11 maanden, 1 week & 4 dagen te gaan. Tussenstand; 13 down, 88 to go. Aiaiaiaiai.

5. 3 lieve vrienden doelen laten bedenken en deze vervolgens uitvoeren (2/3) - Amanda / Het 'Collectief'
Allereerst maar even een kleine toelichting betreffende het 'Collectief'. Dit zijn namelijk een aantal vrienden van mijn middelbare school tijd. (En als ik het zo schrijf voel ik me HEUL oud.) Een aantal keer per jaar komen we samen en eten we wat, praten we uitgebreid bij en halen we (elke keer weer dezelfde) herinneringen op. Erg fijn dus. Dit doen we ook met kerst. Als trouwe lezers van mijn blog, nouja sommige dan, vroegen ze me naar de stand van zaken en of ze nog ergens aan konden bijdragen. Uiteraard! Zie hier het resultaat! 

Ik moet.. eehh mag op de proppen komen met een volledig verzorgd 5 gangen diner voor tijdens het kerstdiner! Dit wordt dus best een klusje aangezien we met een man of 10 zullen zijn. Toen ik vervolgens vroeg of er nog mensen iets ECHT niet lustte zonk de moed me in de schoenen. Maar ach.. we blijven positief! Gelieve al uw briljante recept ideeën te replyen! :)




32. 20 analoge foto rolletjes volschieten (20/20)
YESH! Gelukt. Ik zit alweer ruim aan de 23 rolletjes. Fijne bezigheid! KLIK voor een paar parels uit mijn collectie. 
ps: De ' mel-will-tell'  blogs zijn heus lang en breed in de maak voor de leken en dummies onder ons.







41. Basis Spaans leren   &  63. Alleen op reis (langer dan 1 week en buiten Nederland)
Toch wel één van de  hoogtepuntjes van mijn zomer. Een maand lang ben ik alleen naar Salamanca geweest om daar een taalcursus Spaans te volgen. Aangezien ik half Spaans ben zou je denken dat ik zo'n cursus niet nodig heb. Niets is minder waar. Ik kon het redelijk verstaan maar sprak geen woord. Na deze maand kan ik mijzelf verstaanbaar maken en volg ik alles! Het was echt een fijne maand. Ik heb super veel leuke mensen ontmoet die uit alle hoeken van de wereld komen. Ik heb mezelf  volgepropt met tapas en chupitos (shotjes!), want that's the way of living daar. Maar het belangrijkste; ik heb het alleen reizen ontdekt! 






93. Een businessplan schrijven voor een eigen bedrijf  & 94. Een eigen bedrijf starten
Ik zit in het laatste jaar van mijn studie Evenementenmanagement. Ik ben nu bezig met de minor Ondernemerschap. Bevalt er goed moet ik zeggen. Ik heb namelijk altijd al de ambitie gehad om mijn eigen bedrijf te starten. Deze minor geeft mij de tools om dit dan ook te doen. Fijnfijnfijn (stopwoordje jawel) 
Samen met een partner moet je met een innovatief concept voor een bedrijf komen en dit uitwerken tot een businessplan. Voor de kerstvakantie zullen we ons businessplan af moeten hebben. Nummer 93; check! Over 3 weken geven we een presentatie voor een deskundige jury en zal bepaald worden of het concept en wijzelf geschikt zijn om af te studeren binnen ons bedrijf. Wanneer dit lukt gaan we daadwerkelijk starten en krijgen we ondersteuning op allerlei fronten met als eindresultaat; omzet draaien en winst maken! Nummer 94; CHECK! 
Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!



KLIK voor de up-to-date lijst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten