31 okt 2012

Update 5





Update 5 staat in het teken van alle uitdagende doelen die ik afgelopen 2 weken heb voltooid en jawel dames & heren; ik ben TROTS!


20. Een nacht overslaan midden in een werkweek
Een doel waarvan ik had verwacht dat het LEUK zou zijn. Niets was minder waar, helaas.. Afgelopen week stond in het teken van het halen van deadlines voor mijn minor. Uiteraard ben ik een ster in plannen (dus..) maar dit keer kwam er stiekem toch ineens heel veel extra werk om de hoek kijken. Dit zorgde ervoor dat mijn partner Evi en ik toch besloten om een nachtje door te trekken en keihard te buffelen. We begonnen na ons avondmaaltje (lees: een stevige spaghetti tegen grondige honger) met het opstellen van de planning. 


Deze planning liep door tot 6 uur de volgende ochtend. We wisten dat het alsnog pittig ging worden want het was een strakke planning. Met de hoognodige artikelen als proviand (; koffie koffie koffie, redbull, kruidnoten, m&m's etc.) hoopten we dan zo goed mogelijk de nacht door te komen. Het was typen geblazen. Uiteindelijk om 8 uur s ochtends, alles redelijk ver af, 1 uurtje de oogjes toegedaan. Om 11 uur alles netjes uitgeprint en ingeleverd; missie(s) geslaagd! 

81. Een blog starten en tenminste 10 blogs posten (9/10)
Met het publiceren van dit blogje is dit doel GEHAALD! Happakee! Opdat er nog maar veel meer blogjes mogen volgen... toch? 

97. 1 week lang geen social media gebruiken (ook niet via de mobile apps)

BAMMMMM!!!!!! Dit zag ik als 1 van de grootste uitdagingen van mijn hele lijst maar die heb ik toch MOOI even binnengehengeld. Het was (zoals je in het bovenstaande stukje kunt lezen) een megadrukke week dus het kwam eigenlijk wel goed uit. Plan van aanpak was als volgt; Internet op iPhone UIT, Facebook blocker gedownload en aangezet voor 1 week & gaan met die banaan! Het werd dus een week terug naar de pré-historie. Vooral het feit dat ik ipv whatsappen nu moest bellen en/of smsen viel soms zwaar. Grappig was om te merken dat iedereen zich zonder moeite aanpaste en gewoon netjes smste en belde. Ik kreeg zelfs een aantal reacties/ comments van mensen die mij verklapte het stiekem toch wel fijn te vinden om weer gewoon te smsen. Conclusie: Het was soms lastig maar dat was meer omdat het een gewoonte was geworden. Ik heb niet de neiging gehad om de Facebook blocker eraf te halen en/of internet aan te zetten! Knap hè? Echt een dikke aanrader voor als je een drukke tijd tegemoet gaat dus. Iemand ook ervaring met Social Media-loosheid?

2 opmerkingen:

  1. Nachten doorhalen zijn voor mij gelukkig verleden tijd. Gelukkig had jij een nog gezelschap ;)
    Liefs, Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog heb je! Die social media loosheid lijkt me heel fijn, maar ik denk dat ik bang zou zijn om te veel te missen. Ik heb wel een weekje met maximaal 10 minuten facebook per dag (en meestal nog minder) en dat beviel wel heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen